Poziv za podnošenje aplikacija – Smart Start

Podrška uticaju civilnog društva kroz društveno preduzetništvo i inovacije u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Srbiji i Turskoj

POZIV ZA PODNOŠENJE APLIKACIJA

Rok za dostavu aplikacija

  1. juni 2016. godine
  2. Ciljevi i opis

 

smart

Smart Start je regionalni projekt, finansiran od strane Evropske unije – Program za civilno društvo i medije 2014-2015 (Podrška regionalnim tematskim mrežama organizacija civilnog društva).

Projekt se sprovodi u zemljama Zapadnog Balkana i Turskoj, korisnicama IPA programa, a vodi ga Centar za promociju civilnog društva (CPCD), zajedno sa partnerima: Centar za istraživanje i kreiranje politika (Makedonija), Institut za preduzetništvo i ekonomski razvoj (Crna Gora), Centar za razvoj neprofitnog sektora (Srbija) i YADA Fondacija (Turska), uz podršku CEDRA HR (Hrvatska).

Cilj projekta SmartStart: Pomoć u stvaranju uslova za društveno preduzetništvo organizacija civilnog društva (OCD) i unapređenje njihove održivosti, finansijske sposobnosti i društvenog uticaja u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Srbiji i Turskoj.

Kroz specifični cilj, koji se odnosi na jačanje dugoročne finansijske stabilnosti organizacija civilnog društva putem start-up finansijskih programa, korištenjem društveno i ekološko odgovornih strategija za samofinansiranje, socijalnih inovacija i modela socijalnog preduzetništva, SmartStart poziva organizacije civilnog društva da se prijave za podršku i realizuju aktivnosti za razvijanje socijalnih biznisa/ekonomskih aktivnosti.

Prva faza: SmartStart će odabrati 100 OCD u 5 država (20 po državi) koje će proći posebno osmišljenu metodologiju za jačanje kapaciteta, s ciljem razvijanja vještina potrebnih za razvoj socijalnog preduzetništva, odnosno ekonomskih aktivnosti organizacija. Organizacije uključene u program će razviti biznis planove za svoje ideje tokom posebno osmišljenih treninga.

Druga faza: Na osnovu procjene biznis planova, SmartStart će odabrati 50 organizacija (od 100 koje su učestvovale u prvoj fazi) i podržati ih finansijski i tehnički. Grant će biti korišten kao start-up podrška za odabrane CSO, a moći će se koristiti za kupovinu neophodne opreme, usluga, edukacije osoblja, materijala, itd.

  1. Raspodjela finansijskih sredstava

Cjelokupni okvirni iznos finansijske podrške koja će biti dodijeljena odabranim OCD je 308.500,00 EUR. Projektni konzorcijum SmartStart projekta zadržava pravo da ne dodijeli cjelokupni dostupni iznos.

Finansijska podrška po jednoj organizaciji će biti u maksimalnom iznosu od 6.170,00 EUR. Minimalno učešće OCD je 10 % (SmartStart projekt će dati podršku od 5.553,00 EUR, a učešće OCD je u iznosu od 617,00 EUR).

Nenovčano učešće (in-kind contribution) nije prihvatljivo kao učešće OCD, ali će donijeti dodatne bodove u procjeni biznis plana.

  1. Kriteriji kvalifikovanosti za učešće

Kako bi se kvalifikovali za podršku SmartStart projekta, aplikanti moraju:

  1. biti neprofitni pravni subjekt, registrovan kao udruženje građana (fondacije nemaju mogućnost učestvovanja);
  1. biti organizacija civilnog društva koja je registrovana u jednoj od sljedećih zemalja: Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Srbija ili Turska;
  1. imati ideju o prodavanju proizvoda i/ili usluga OCD u cilju jačanja svoje održivosti i nastavka pružanja podrške svojim članovima i korisnicima ILI imati već pokrenutu ekonomsku aktivnost u sklopu organizacije (uključujući i odvojeno pravno lice u vlasništvu organizacije aplikanta).

Područje u kojem organizacija djeluje nije bitno kao kriterij, ali je poželjno da je aplikant organizacija civilnog društva koja ima članove (članska organizacija).

  1. Proces apliciranja

4.1. Vremenski okvir Poziva

4.2. Dokumenti koji čine aplikaciju

  1. Popunjena aplikaciona forma;
  2. Popratna dokumentacija
  • Ukoliko se prijavljujete kao OCD koja započinje ekonomsku aktivnost po prvi put, ili razvijate postojeću ekonomsku aktivnost, ali ne kao odvojen pravni subjekt, potrebno je dostaviti:
  1. Kopiju uvjerenja o registraciji OCD;
  2. Kopiju statuta OCD;
  3. Kopiju bilansa stanja i bilansa uspjeha za posljednje dvije fiskalne godine (2014. i 2015)
  • Ako se prijavljujete kao OCD koja već ima u svom vlasništvu socijalno preduzeće, koje je posebno pravno lice, potrebno je dostaviti sljedeće dokumente za OCD, i za socijalno preduzeće:
  1. Kopiju uvjerenja o registraciji;
  2. Kopiju statuta;
  1. Kopiju bilansa stanja i bilansa uspjeha za posljednje dvije fiskalne godine (2014. i 2015)

4.3. Podnošenje aplikacije

Zainteresovane organizacije civilnog društva trebaju poslati zahtjev za dostavljanje aplikacione forme, na jednu od dole navedenih adresa, zavisno od države u kojoj su registrovane:

Bosna i Hercegovina smartstart@cpcd.ba
Crna Gora iper@t-com.me
Makedonija smartstart@crpm.org.mk
Srbija smartstart@crnps.org.rs
Turska smartstart@yada.org.tr

Projektno osoblje će poslati aplikacioni obrazac potencijalnim aplikantima, ne kasnije od tri dana nakon slanja upita. Popunjene aplikacione forme se mogu podnijeti isključivo putem e-maila, partnerima SmartStart projekta, u zemlji u kojoj je aplikant registrovan (kao što je navedeno u tabeli iznad).

Aplikacioni formular je napravljen na lokalnim jezicima zemalja, i tako se i popunjava.

Svaki aplikant će dobiti potvrdni e-mail tri dana od podnošenja aplikacije. U suprotnom, aplikanti se savjetuju da kontaktiraju SmartStart partnera putem email adrese na koju su poslali aplikaciju.

Rok za podnošenje aplikacija je 13. juni 2016. godine.

4.4. Postupak odabira

Postupak odabira ima dvije runde:

4.4.1 Odabir 100 OCD za proces edukacije

Smart Start konzorcij će uspostaviti selekcioni komitet koji će odabrati 20 OCD po državi. Selekcioni komitet će biti sastavljen od projektnog osoblja i lokalnih eksperata.

Projektni partneri će potpisati memorandum o razumijevanju sa svih 100 OCD, koji će utvrditi ciljeve i principe rada, resurse i vremenski period trajanja saradnje između OCD i projektnih partnera.

Nakon potpisivanja memoranduma o razumijevanju sa 100 organizacija civilnog društva, članovi SmartStart konzorcija će započeti sa procjenom kapaciteta organizacije za preduzetništvo u odabranim OCD, koja će trajati dva mjeseca. Svrha procjene je da se identifikuju mjere tehničke pomoći koje su potrebne organizacijama.

4.4.2. Odabir 50 OCD koje će dobiti finansijsku i tehničku podršku

Odabir 50 OCD koje će dobiti finansijsku i tehničku podršku pri implementaciji njihovih poslovnih ideja će biti zasnovan na procjeni biznis planova izrađenih tokom aktivnosti razvijanja kapaciteta i podnesenih članovima SmartStart konzorcija.

Selekcioni komiteti će biti uspostavljeni u svih pet zemalja, a članovi ovih komiteta će biti predstavnici delegacija EU, predstavnici biznis sektora, lokalnih vlasti i akademskog sektora.

Veza:http://www.civilnodrustvo.ba/donatori_i_pozivi_za_projekte/vijesti/poziv_za_podnosenje_aplikacija_-_smart_start.html

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s